maanantai 4. elokuuta 2014

Long time no see

Mitä kaikkea minulle on tapahtunut vuoden aikana? Viime vuosi on ollut yhtä vuoristorataa ja jännitystä. Elämä kukoistaa, vaikkakin kesä on kohta lopuillaan.

Kirjoitin viimeksi 2013 syyskuussa. Sen jälkeen minulla on ollut ylioppilaskirjoitukset syksyllä ja keväällä. Kirjoitukset menivät huonommin kuin toivoin ja luulin. Oli aika masentavaa saada tulokset ja huomata se, että se kaikki lukeminen oli ihan turhaa! Vietin myös elämäni parhaimman baari-illan penkkareina ja olin iloinen kun koulu loppui.

Joulukuussa täytin vihdoinkin 18-vuotta. Vihdoinkin. Olin meidän kaveriporukastamme viimeinen täysi-ikäisyyden saavuttava, joten olin kerennyt eristäytyä ja erakoitua ystävistäni ihan kunnolla. Kun täytin 18, olin back in the business, tiimin jäsen ja onnellinen. Elämäni on ollut heti täysi-ikäistyttyäni aivan huippua, kiireistä ja hullua! Viime kesän masennuskin tuntuu niin kaukaiselta muistolta.

Heinäkuun viimeisenä päivänä laitoin valkolakin päähäni. Se tunne oli niin huumaava! Mä tein sen, kolmen vuoden opiskelut ohi, tulevaisuus odottaa! Tuntui, että kaikki ovet olisivat auki ja, että pystyisin tekemään mitä vain. Olin hakenut kahteen kouluun ja kuitenkin ilmeni, etten päässyt kumpaakaan. Se ei kuitenkaan haitannut, koska olin koko ajan haaveillun välivuodesta matkustellen ja tutkien maailmaa.

Kesä 2014. Maailman paras kesä. Kesä, mitä en koskaa unohda. Paras juhannus, parhaat festarit, parhaat tyypit, hengailu puistossa, road trippailu, heinäkuun helteet... Tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin. Tämä kesä oli juuri sellainen kuin odotinkin sen olevan ja vielä enemmän. Olen onnellinen. Nyt kun kesä on lopussa, kaikki menevät opiskelemaan ja lähtevät eripuolelle Suomea ja maailmaa, on minunkin aika lähteä. Lähden kuukauden päästä valloittamaan maailmaa, kokemaan sen mitä en ole vielä kokenut, tuntemaan sen mitä en ole vielä tuntenut, elämään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti